Pričam ti priču

Nakon obrade bajke ,,Pepeljuga“, učenici II-3 imali su zadatak da u timskom radu stvaraju sami bajku, kreiraju nešto novo, pokažu nove ideje, nove mogućnosti i svjetove. Iako na pragu školskog života, već uveliko čitaju, prepričavaju pređene stranice, upoređuju, razmišljaju. Po pet učenika u svakoj grupi našlo se na inspirativnom zadatku: da budu urednici, autori, ilustratori, da i sami sastave knjigu bajki, krenu u životnu avanturu, pokrenu sopstvenu kreativnost. Svaka grupa prezentovala je svoje iskustvo ostalima. Njihovoj mašti nije bilo kraja, o čemu najbolje svjedoče i naslovi bajki: ,,Zlatni zmaj“, ,,Tužna pahuljica“, ,,Čarobnjak, mjesec i sunce“, „Duga iz čarobne zemlje“, ,,Usamljeni žabac“, ,,Čarobna šargarepa.“

Njihova misija bajkopisaca bila je uzvišena, dostojna ozbiljne pažnje. Pričama o prijateljstvu, zdravlju, usamljenosti, ljubavi, pravdi, pokazali su koliko smo pravedni, kako brinemo o zdravlju, ponašamo li se prijateljski, znamo li sačuvati i ponuditi ljubav, dobrotu i razumijevanje, udomiti beskućnika, pomoći siromašnom. Onim što su napisali, naslikali i objasnili poručili su svojim drugarima, ali i nama starijima: da život nije bajka, ali da može biti i bolji i ljepši nego što jeste; da svojom odgovornošću i dobrotom učimo druge; da ne zaboravljamo dobročinstva drugih, ali ni sopstvena obećanja i obaveze. Zar nam treba ljepša i drugačija poruka od ove koju nam je darivalo II-3?

mr Nevenka Vulić