
U okviru Otvorenih dana nauke održanim u Podgorici,učenici VI1 su sa nastavnicom Sanjom Uskoković 12.10.2018. posjetili multimedijalnu izložbu "Arheologija pamćenja i arhitektura znanja",koja je spoj nekoliko izlozbi i pet interaktivnih radionica.
Učenici odjeljenja VII 4 su 10.10.2018 sa nastavnikom Bogićem Gligorovićem takođe su prisustvovali manifestaciji Otvoreni dani nauke. Tom prilikom su prisustvovali radionicama održanim na Katedri za Biologiju Prirodno matematičkog fakulteta.
Učenici VI 1 su bili u prilici da posmatraju ili učestvuju u stvaranju eksponata inspirisanih drevnim predstavama i predmetima povezanim sa slicnim temama u nauci. Kroz radionice su se upoznali sa brojnim umjetničkim tvorevinama ili kopijama drevnih predmeta sa svih krajeva svijeta, intrigantnim kutijama sa pitanjima,kao i prikazima iz knjiga o arheologiji. Čitali su mitove i legend i uočavali poruke iz proslosti, trazili izgubljenu Atlantidu i NLO signale, ucili o zemljotresima, vulkanima i promjenima gnetnih polja.
Ova izuzetna izlozba bila je poziv u avanturu budjenja radoznalosti, zapitanosti i kreativnosti. Jedna od njenih poruka je bila da znanje nijedovršeno,ono je u stvaranju.
Tokom posjete Katedri za Biologiju učenici VII 4 su sa studentima izvodili oglede iz Biologije, Fizike i Hemije. Takođe su učestvovali u osteološkoj radionici održanoj u okviru odsjeka za Kičmenjake, gdje su se upoznali sa građom skeletnog sistema kičmenjaka. U odsjeku za beskičmenjake posmatrali su zbirke sunđera, dupljara, mekušaca i zglavkara i u razgovoru sa profesorima i studentima unapredili svoje znanje o navedenim grupama organizama, koje izučavaju u okviru predmeta biologija u sedmom razredu. Prilikom obilaska labaratorije za molekularnu biologiju i genetiku, kroz proces koji je direktno sproveden uz njihovo učešće, saznali su kako se sekvencioniraju nukleinske kisjeline i posmatrali izdvojene sekvence DNK. Tokom ove radionice učenici sushvatiliznačaj DNK u funkcionisanju života na Zemlji.Terarijumi sa gmizavcima koje su izložili članovi Crnogorskog društva ekologa izazvali su veliku pažnju učenika gdje su upoznali egzotične vrte neotrovnih zmija. U okviru radionice o pticama edukovali su se o njihovom načinu života, vrstmai posmatrali zbirku prepariranih jedinki koju je izložio Centar za zaštitu i proučavanje ptica. Posjeta labaratoriji za fiziologiju biljaka bila je veoma inspirativnajer su učenici sa studentima sproveli eksperiment i dokazali proces disanja biljaka.
Cilj ove posjete bio je prširivanje znanja o biološkoj raznolikosti, funkcionisanju živog svijeta, fizičkim pojavama i hemijskijskim procesima, kao i u direktnom posmatranju i učešću u primjeni znanja i vještina iz Naučne grupe predmeta.
Značaj posjete ogleda se u podizanju nivoa svijesti o neophodnosti naučnih istraživanja i primjeni nauke u svakodnevnom životu.